Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Życie stawia przed nami wiele wymagań. Żyjemy coraz szybciej, a często trudno łączyć nam obowiązki rodzinne z zawodowymi. Nic więc dziwnego, że często jesteśmy zestresowani. Nauczymy się więc tego, by pracować w skupieniu, co sprawi, że szybciej się z nią uporamy. Jak to zrobić? Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Dobre jedzenie na pamięć i koncentrację

Warto pamiętać, że ogromny wpływ na nasze samopoczucie i odpowiednią pracę mózgu ma dieta. Podczas wytężonej pracy często zapominamy o przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów. Najlepszym napojem nawadniającym organizm jest woda. Dzięki wodzie prawidłowo zachodzą wszystkie procesy metaboliczne w naszym ciele, a nawet niewielkie odwodnienie może być powodem problemów z pamięcią i koncentracją. Pamiętajmy więc o podręcznej butelce wody. Dieta powinna być bogata w produkty zawierające pełnowartościowe białko, np. jajka, chude mięso, tłuste ryby czy nabiał. Białko warunkuje prawidłową budowę układu nerwowego, sprawia, że odpowiednio on funkcjonuje, a jednocześnie zapamiętywanie wiedzy jest o wiele wydajniejsze. Zrezygnujmy z potraw ciężkostrawnych, czyli bigosu, zawiesistych zup, tłustych produktów i żywności wysokoprzetworzonej typu fast food. Produkty te to tzw. puste kalorie, które na krótko zaspokajają głód, a ponadto sprawiają, że jesteśmy ospali, mamy problemy z pamięcią i koncentracją.

Idealne przekąski, które pomagają w sprawnym działaniu pamięci i koncentracji

W czasie pracy często sięgamy po przekąski. Lepiej wybrać te, które dobrze wpływają na mózg. Świetnym rozwiązaniem są orzechy, które dzięki dużej zawartości fosforu pozytywnie oddziałują na procesy myślowe, podobnie jak miedź i mangan, które wspomagają pamięć i koncentrację. Orzechy to idealne źródło magnezu, czyli pierwiastka, którego szczególnie brakuje w diecie osób narażonych na stres i ciężką pracę umysłową. Lepiej nie zjadać jednak orzechów solonych, gdyż sól zwiększa kaloryczność produktów, ciśnienie krwi i nie posiada istotnych wartości odżywczych.

Czy kawa pomaga? Jak działa na pamięć i koncentrację?

Idealnym antidotum na zmęczenie wydaje się mocna kawa, ale nie wolno jej spożywać w nadmiarze. Kawa jest dobrym źródłem kofeiny, która usuwa uczucie senności. Spożywana w umiarkowanych ilościach zwalcza zmęczenie, poprawia nastrój, pamięć i koncentrację, a ponadto zwiększa wydolność fizyczną organizmu. Jeżeli jednak pijemy jej zbyt dużo, wypłukuje magnez i wapń, przyczyniając się do wydalenia składników potrzebnych mózgowi do prawidłowego funkcjonowania. Napoje z kofeiną można zastąpić świeżym sokiem z owoców lub warzyw bogatych w witaminy.

Urozmaicona dieta, regularne posiłki, wysiłek fizyczny i dobre rozplanowanie dnia z pozwolą na prawie bezstresowe wykonanie obowiązków. Jeżeli zadbamy o siebie, pamięć i koncentracja będą na najwyższym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *