Mrożone warzywa i owoce – jeść czy nie jeść?

Aby żyć, musimy jeść. Co jednak jeść, by być zdrowym? Musimy zadbać o stan swojego organizmu, co oznacza zdrową dietę i sporą dawkę ruchu. Czym jest zdrowa dieta? Czy zawsze trzeba jeść świeże jedzenie? A może lepsze są mrożonki, które kupimy w każdym markecie? Czy zimą warto jeść mrożone warzywa i owoce?

Dlaczego świeże jedzenie jest dobre? Czy warto mrożone warzywa i owoce?

Żywność nieprzetworzona i świeże jedzenie to dary natury. Są one najbogatszym źródłem witamin, soli mineralnych, błonnika pokarmowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Latem i jesienią kupujmy produkty od producenta, by mieć gwarancję, że nie były długo przechowywane. Zamiast kupować marketowe produkty, wybierzmy mrożonki. Dlaczego?

Mrożonki
Warzywa i owoce https://www.e-piotripawel.pl/kategoria/warzywa-i-owoce/41

Zdaniem ekspertów, mrożone warzywa i owoce zachowują większość witamin i składników mineralnych. Mrożonki poddane procesowi zamrażania w kilka godzin od zebrania plonów, zachowują wysoką zawartość składników odżywczych, w tym witamin i składników mineralnych, więc są tak samo wartościowe jak świeże jedzenie. Są więc szczególnie godne polecenia zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na wartościowym i urozmaiconym odżywianiu. Ich zalety docenimy zwłaszcza zimą, gdy w sklepach nie ma świeżych warzyw i owoców.

Nie tylko świeże jedzenie. Zalety mrożonych warzyw i owoców

Jeśli jesteśmy bardzo zajęci i nie mamy czasu na gotowanie, a chcemy się zdrowo odżywiać, mrożonki są dobrym rozwiązaniem, dzięki któremu szybko przygotujemy zdrowy i pełnowartościowy posiłek.

Właściwie zamrożone, przechowywane i rozmrażane warzywa i owoce mają wartość odżywczą porównywalną do świeżych surowców. Późną zimą i wiosną mogą pod tym względem nawet przewyższać świeże jedzenie. O tej porze roku często kupujemy owoce tropikalne, do których dodaje się konserwanty. Jak podają dietetycy, mrożone warzywa i owoce przed ich zamrożeniem poddaje się obróbce termicznej, podczas której nie tracą witamin i składników mineralnych. Blanszowanie, czyli sparzenie owoców i warzyw przed zamrożeniem, powoduje niewielką stratę zawartości witaminy C (od 15 do 20%), jednak niezależnie od tych strat warzywa i owoce mrożone bezpośrednio po ich zebraniu zachowują wysoką wartość odżywczą, porównywalną do świeżych odpowiedników. Warzywa i owoce możemy także zamrozić sami. Zebrane latem maliny czy jeżyny zimą przypomną nam smak gorącego lata. Takie owoce możemy dodać do koktajlu czy na ich bazie zrobić pyszne ciasto.

Podczas sezonu na lokalne warzywa i owoce, wybierajmy świeże jedzenie. Zimą i wiosną, gdy nie ma świeżych produktów lokalnych sięgnijmy po ich mrożone wersje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *